Intressant

Det är egentligen rätt så intressant när man börjar lära sig saker om sig själv. Det ploppar upp lite nu och då och den här veckan har jag ramlat över ett par sanningar. 
 
Just nu i mitt liv har jag väldigt stort behov av att ha rutiner och att verkligen följa dem för annars kan jag lätt stressa upp mig och det slutar med ångest. Det som är skönt eller har varit skönt den här veckan är att jag förstått vad mina reaktioner berott på. Inte så att jag inte kan ändra planer mm utan mer vad jag själv behöver göra för en fungerande vardag. Hur jag fungerar på morgonen och vad som kan trigga igång saker. Så saker kan bli ett problem utan att egentligen vara det för att jag funderar över det och just det som hände den här veckan var inte ens något dåligt utan nått bra men tidsmässigt passade det inte. Bara att konstatera egentligen att ja det här skulle vara bra för mig men då tiden inte fungerar utan bara skapar stress så får jag avvakta. Att ligga och snoza på morgonen och fundera över något funkar inte för vid varje snozning blir tanken bara större och större och det slutar med ångest och gråt och hjärnan är lika trött som efter en hel arbetsdag. Tänk vad hjärnan kan ställa till det för en. Har även den här veckan börjat lyssna på en podd som verkligen får en att lära känna sig själv bättre. Otroligt intressant. 
 
Nu ska jag kurera förkylning och huvudvärk så att jag förhoppningsvis kan åka till sonen och käka middag ikväll för det vill jag verkligen. 
 
 
1 kommentar
Therése

Kram och krya på dig!

Svar: Tack 🤗
Susanne