Måsten

Igår träffade jag min psykolog och vi diskuterade min oro och vad som skapar den och om måsten. Jag har otroligt många måsten i mitt liv. Men om en börjar tänka på det så är de basala måsten att äta, sova och skita de enda måsten som finns. När jag gör mina listor som jag bockar av eftersom saker gjorts skapar det inte bara kontroll utan även stress och måsten. Varför städar jag? Jo jag vill för att jag tycker om att det är fint runt om mig. Sen om jag väljer att göra det just idag eller inte spelar ingen roll eller om jag ens tycker det är roligt men det är inte det som är frågan. Huvudsaken jag själv är nöjd med det beslutet. Måstena ska bort från mitt liv och saker ska göras för att jag vill göra det. Inte en massa måsten som bockas av så att det till slut bara är måsten och inget som är glädjefyllt. Det är positiv affirmationer en vill åt för då blir det inga måsten kvar. Måste är ett ord som sitter ordentligt och svårt att bli av med men helt klart värt att testa för att må bra. Jag måste inte, utan jag VILL 😀
 
Samma sak att jag i slutet av dagen ska fundera över vad saker en är tacksam för. Ju mer positivt desto mer positivt i ens liv. Ex jag är tacksam för att varje tisdag få en promenad betald av jobbet så att vi kan äta en god sopplunch efteråt och få vara ute i den underbara hösten med alla dess färger. Jag är tacksam för att jag har roligt på jobbet (trots allt jäkla elände där). Jag är tacksam för att jag har en superskön soffa att ligga och se på serier i 😁. Det finns så många saker en kan vara tacksam för varje dag och börjar en säga dem högt så känns allt så mycket lättare. 
 
Nu blev det två saker som jag ska göra. Sluta med måsten och påminna mig om dagens tacksamhet 👍😁
 
Otroligt snurrigt inlägg men hoppas ni förstår vad jag menar.
 
 
0 kommentarer