Projekt

I den tredje lådan som jag skrev om igår låg även en pärm för myntsamling som jag fick då jag var liten som jag tänkte skicka iväg. Men då sonen med familj var förbi så fick hans sambo mig att tänka om och ett minne dök upp i mitt huvud. För ett antal månader sedan såg jag på någon blogg att hen hade gjort en tavla av mynt i form av ett peacemärke så det är nu det jag ska pyssla ihop 😃 Jag lär ju knappast samla mer då jag inte gjort det sen i tonåren och kul att spara dem men på ett annat sätt för en bläddrar knappast i pärmen för nöjes skull. Barnbarnet tyckte dock det var roligt för hon associerade till Pippi Långstrump för hon har ju också mynt 😂
 
Började med att ta ut alla mynt ur plastfickorna och la ut dem på köksbordet för att sedan börja forma dem till ett peacemärke. Det lär dröja innan jag känner mig nöjd och har ett färdigt resultat som hamnat i en ram men det finns en tanke iallafall. Skriver ett nytt inlägg då det är färdigt men som sagt det lär dröja om jag känner mig själv rätt 😂😎
 
 
0 kommentarer