Lätt sårad

Jag har genom åren blivit sårad av olika människor och känner att det räcker. Jobbar verkligen på att inte vara så förbenat känslig och inte ta åt mig men ibland går det inte.
 
När T fyllde 50 år hade han kalas för min och hans släkt och det var trevligt men en sak tog över och gjorde mig otroligt ledsen. Under hela kvällen handlade det om en resa som till slut kom fram till att han skulle göra tillsammans med hans syster och svåger och deras familj vilket är till London där de är nu. Han såg väldigt obekväm ut och frågade om inte jag skulle med men fick inget svar. Det tråkiga var också att alla andras fina presenter kom i skymundan. Jag har kortat ner det väldigt mycket men poängen är att jag nog aldrig känt mig så ovälkommen och ogillad som då. Självklart ska de inte betala min resa men att inte ens bli tillfrågad eller ens bli förberedd på det gjorde förbenat ont.
 
Jag vill ju självklart att han har en bra resa och få uppleva det jag gillade med London men det går inte att komma ifrån att jag är ledsen över hur allt skötts och när jag blir ordentligt sårad har jag svårt att komma över det vilket innebär att jag förmodligen under en lång tid kommer känna mig obekväm att umgås med dem.
 
Men nu är jag less och ingen ska få göra mig så ledsen igen så jag måste jobba hårt för 
 Inte vara så lättstött
 
 
0 kommentarer