Shopping

Det har varit shopping i dagarna två så jag däckade i soffan nu när jag kom hem. Tur att jag ställde klockan annars hade jag nog sovit bort NÅGRA timmar men det får bli inatt istället. 
 
Igår blev det ett antal timmar på Avion och idag gjorde jag stan med syrran och Kicki. Sushi till lunch och det gjorde ju inte ont 😃🍣
 
Hittade lite kläder så det var roligt men nu får det räcka för det blir ju att börja om med vikten igen för typ ja vad kan det vara, kanske triljonte gången 😂😂 Men ska neråt och det får gå sakta men det ska vara hållbart. Beställde en kokbok som såg intressant ut så den ska få ligga framme och vara med då mat ska planeras. Har tänkt försöka göra maten för veckan på söndagar som en kollega har gjort för det lät inte alls dumt. Jag tycker det är urtråkigt att laga mat så varför inte göra det en dag i veckan och slippa resten. Perfekt eller hur 😃✌️
 
Shoppingen var i alla fall väldans trevlig men nu behöver jag inte göra det på ett tag och inte pga att jag ska ner i vikt utan även för att det är galet energikrävande. Bättre att använda den till bättre saker som bland annat till att rensa bland mina saker och planera maten. 
 
Har även tagit en prenumeration på Marstorps Mat i Tvärålund. Eller mat och mat men deras grönsaker så nu blir det att hämta en påse med gotta varannan torsdag på kajen fram till oktober om det känns bra. Närproducerat ✌️
 
 
1 kommentar
Sandra

Göra maten på söndagar har fungerat klockrent för mig. Det är så skönt att slippa den stressen efter jobbet. Då kan jag bara njuta med lilla damen istället 😄