#metoo

Jäklar vad denna våg har sköljt in över Svealand och med all rätt. Nu är det nog! Å jag blir mörkrädd när jag hör kvinnor både i min närhet och i övrigt som inte har nån kunskap och anser att det kanske beror på något kvinnor gjort... Hur tänker man då? Det spelar ingen roll om jag väljer att gå naken så ska jag inte behöva bli antastad eller nått. Jag skulle aldrig ens komma på tanken att göra det mot nån annan så nått måste vara helt galet och det måste ske en förändring och för mig gäller det alla. Ingen människa ska behöva vara rädd för att tex gå ute då det är mörkt, ingen människa ska behöva bli antastad på arbete eller uteställen, ingen människa ska behöva bli kränkt vare sig av ord eller handling.
 
Varför allt detta hat? Varför inte sträva efter ett samhälle som främjar jämlikhet och trygghet. Hjälps åt istället med att sätta ner foten och inte tillåta detta galna beteende vem det än drabbar! 
 
 
 
0 kommentarer