Älskade mormor

Hälsat på älskade mormor en stund .... Hon kom inte ihåg mig idag och jag fick för det mesta heta Pernilla (en kvinna som jobbar där hon bor). Däremot kom hon ihåg att jag har en kille som heter Tomas och att hon tycker att han är jättefin och jag fick lova att ta med honom nästa gång .... 
 
Lite jobbigt när hon förändras och hoppas det bara var en dålig dag för man blir så glad när det glimmar till i hennes ögon då hon kommer ihåg mig. Hon minns inte alltid mitt namn men att hon förstår att jag hör till henne och kommer dit för hennes skull brukar kännas så bra i hjärtat. Saknar mormor som bara den och vet ju att det aldrig kommer att bli som förut då man kunde komma till henne och hon var i full huggning med att baka rullrån eller sockerkaka. 
 
Min mormor har alltid bakat en massa och hon tycker att det är jobbigt som bara den då vi kommer nu och hon inte får bjuda på något. När jag var yngre kom hon varje jul med en stor hink med lock full av hemmagjorda pepparkakor. Jäklar vad man åt efter skolan ... Oboy och peppakkakor .. mums :o)
 
Rullrån och rulltårta med smörkräm var hon bäst på att baka och de sista åren då hon mest bara gjorde sockerkaka så hade jag nog aldrig smakat på nån så god som hennes. Det var väl lite si och så med tiden i ugnen så den var alltid like kladdig och det är ju som allra bäst då. 
 
Oj vad jag älskar min mormor ♥ men det gör så ont i hjärtat att se hur hon blir äldre och äldre och liksom försvinner 
0 kommentarer