Valet

Det är ju som alla vet snart dags för att göra sitt val .. Blir det Alliansen eller blir det de Rödgröna som kommer att sitta uppe på maktpallen!?  Det värsta med ett valår är att det tar fram sidor hos människor som enligt mig inte är så vackra ...

Tycker det är jobbigt när man inser den egoism som faktiskt förekommer. Jag har lite svårt att bara tänka på mig själv vilket inte alltid är en fördel, men så är det också i valet vem som ska styra vårat avlånga land. Jag har jobb, dock inte fast men ändå, jag har pengar, inte i överflöd men det går runt, jag är har mycket värk och smärta i min kropp men är inte beroende försäkringskassan eller andra myndigheter pga det. Men alla andra .. som inte har det lika bra som jag .. Ska jag inte bry mig om dem?! .. Nä så fungerar inte jag .. Jag måste och vill för den delen att alla ska ha det lika bra utifrån de förutsättningar de har. Därför MÅSTE jag välja en rödgrön regering som kämpar för ALLA och inte bara för dem som har pengar och inte har behov av hjälp från olika myndigheter. Men som jag tidigare skrev blir jag lite ledsen när jag inser att alla inte vill samma sak eller bryr sig om de svagare i samhället utan bara tänker på de fördelar de kan dra av att om Alliansen får fortsätta trampa på de svaga för att de "rika" ska få ha det bättre. Jag betalar gärna mer skatt om det hjälper, sjuka, barn, ungdomar mm .... så JAG hoppas verkligen att det blir en RÖDGRÖN regering .. även de har svagheter men jag tror ändå mer på dem!


0 kommentarer