Flytta hemifrån

Jag och mina barn lever i en lägenhet som består av 3 rum och kök (ca 81 kvadratmeter) .. Det innebär att jag har min säng i vardagsrummet ..

Nu är det så att jag har en son som så väldigt gärna vill flytta hemifrån. Det är ju helt naturligt och jag har full förståelse för honom. Man vill ha något eget och inte ha mamma som tjatar och gnatar hela tiden.

Det som är roligt är ju att de egentligen inte alls förstår vad det innebär, förutom att de blir fri .. Men chocken när alla räkningar, mat och smått och gott som behövs skall betalas blir ju spännande. Ungdomar fattar egentligen inte vad  det kostar för de får ju oftast alla nödvändigheter som mat, hygienartiklar mm serverat. Men hur som helst .. När Jesper flyttar ut .. Gissa vad det innebär .. Jo mamma Susanne får äntligen, efter ca 12 år, ett alldeles eget sovrum!!! :) Yuippiiii Äntligen!!

Förmodligen kommer jag att gråta en massa för då försvinner ju min "lilla" kille ifrån mig och jag har ju absolut ingen koll längre ... Men jag är ganska övertygad om att det är en mammas rätt att få ringa varje dag och höra sitt barns röst ... Visst får man väl det!? Man gnäller och tjatar medan de bor hemma och inser inte att när de väl tar sina saker och flyttar till något eget så är det ju för alltid .. Blir alldeles vemodig bara av att tänka på det .. Kanske behåller jag Jesper och skippar eget sovrum .. Undrar om han går med på det?!

Tur nog så dröjer det nog än ett tag innan han försvinner för han har ju varken jobb eller lägenhet på gång.

0 kommentarer