Söndag

Då var det söndag och jag har landat i soffan framför en ny säsong av Masterchef Australia. Vad har hänt i helgen då. I fredags var jag helt slut efter jobbet så då blev det bara soffhäng och lite pussel.
 
Igår ja vad hände då? Jo jag rensade bland kryddor och fixade till i det skåpet och påbörjade lite förändring i några av köksskåpen innan det var dags för att fixa sig själv då det var födelsedagsmiddag för styvpappa som fyllde 75 år. God mat och trevligt sällskap gjorde kvällen väldigt trevligt. Jag körde och var aningens trött men gissa om alla över 70 hade tänkt göra en tidig kväll. Nix inte det så det slutade med att jag var en av de som åkte först. Partybruden .. NOT 😂😂 Dock kunde jag inte riktigt varva ner då jag kom hem och lägga mig på en gång så det blev pussel alldeles för många timmar.
 
Idag la Sandra ut i vår skåprensargrupp så så blev jag också sugen så upp och frosta av frysen och städa till i den. Jag har GALET mycket mat så det ska verkligen inte handlas nått om jag inte ska ha ungarna på middag förstås. Nu ska det rensas och ätas ur. Rensade även bland bakartiklar och pasta och sånt och bytte skåp så att det ska vara mer lättillgängligt. Insåg dock idag att mitt skafferi inte på långa vägar är så välfyllt som vissa andras. Nämner inga namn men hon kan ha tvillingar 😂😉 Hittade lite jag måste baka med men det får bli imorgon för jag fick besök av lillhjärtat Inez så då blev det ju lek för hela slanten. Älskar när jag får rå om henne. När hon åkte hem fortsatte jag med lite plock men även det får jag göra färdigt imorgon för jag lessnade 😇
 
 
0 kommentarer