Hej på er

Det var några veckor sedan jag skrev något här. Har varken haft lust eller ork men nu tänkte jag plita ner några rader. Det har varit fullt upp sen sist. Dotter, hund och deras hushåll har vi skickat neröver. Jag och Tomas passade på att göra Köpenhamn och Ullared när vi ändå var nere. Marie som är dotterns svärmor visade oss trevliga affärer i Malmö. Hon och Peter (hennes man) tog med oss över till Tyskland en liten sväng och där var det bara fokus på alkohol 😎😇. Fascinerande ändå .... Vi hann vara i tre länder på bara några timmar. Lite annars här uppe 🤣🤣 Jobbigt som bara den när jag skulle lämna Josefin och Marre så jag grät nästintill hysteriskt men jag vet ju hur fina hennes svärföräldrar och sambo är så det är en tröst. 
 
På vägen uppåt stannade vi i Stockholm då vi skulle se Magnus Ugglas show och den var ju superbra. Han fick igång oss på första låten ✌️Vi gjorde stan men var ganska sliten efter en fullspäckad vecka i Malmö.
 
Jul och ledighet har varit toppen då jag fått umgås med son och barnbarn mer än vanligt ❤️ Helt perfekt hade det ju varit om de neröver varit här också men måste ju låta andra rå om dem. Uppesittarkväll hos sonen med god mat och trevligt umgänge och klappar till barnen. Tror allt var uppskattat. Julen hade jag hemma hos mig med syster, systerson, mor och styvfar. Annandagjul kom älskade Inez så då var det bus och mys. Leos lekland på torsdagen och bio på kvällen med syster. 
 
Har mest tagit det lugnt och verkligen njutit av ledigheten. Återhämtning har varit i fokus. Skulle behövt tagit mig ut på promenader också men det kommer. När jobbet sätter igång efter nyår blir det de bra rutinerna som jag körde före dotterns flytt som jag mådde riktigt bra av.
 
För övrigt för att avsluta det här året för vi lär nog inte höras förrän nästa år nu 🙃 så har det varit upp och ner. Jag lär mig fortfarande mycket om mig själv. Vissa saker hos mig själv bör utvecklas och vissa "avvecklas" 😇😂 Tycker själv att jag kommit långt men har lätt för att dippa. Men förhoppningsvis går det framåt och nästa år ska jag fortsätta njuta av mina barn och barnbarn och hitta saker jag uppskattar som inte alltid innebär återhämtning i två dagar. Jag ska även jobba på att inte ha så mycket kontroll gällande mitt arbete utan göra det jag ska och bara ha det bra. Inte jämföra mig med andra för jag är bra som jag är. Jag har humor och humör 😁 Jag är snäll och omtänksam men måste vara det mot mig själv också 💕
 
 
0 kommentarer