Synden straffar sig själv sägs det ju

Jag har inte ätit godis som lösvikt och ljus choklad mm sen annandag påsk förutom en liten hemmagjord godis som lilla Mia bjöd på (då kan man ju inte tacka nej då hon gjort dom själv). Men idag föll jag för frestelsen då jag såg denna godbit 
 
Jag tycker att jag varit så duktig och tänkte att en gång kan jag väl få. Jo klart att jag får det är ju upp till mig och den var jäkligt god men kan säga att synden straffar sig själv för jag mår otroligt illa just nu. Inte pga dåligt samvete utan för att det var otroligt sött. Inte ens fikabröd kan smaka så sött och sliskigt som choklad kan göra. Kommer nog försöka hålla ut längre än till semestern men efter det kan jag äta om någon bjuder och jag känner mig sugen. Men däremot lite chips och dippa nån gång varannan helg tänkte jag nog börja med då. Men är inte där ännu så ser hur det blir 😎 Ska lägga till grönsaker istället som jag är dålig på att äta. Bättre att lägga till än att förbjuda för det har motsatt effekt. Men nu har vi ju även måbra bingo på jobbet igen och det peppar mig och jag var en av vinnarna förra gången så jag strävar efter det 😂😂
 
Jag fortsätter kämpa! 👊
1 kommentar
emma

åh gott