Söndag morgon

Söndagsmorgonen inleddes med en diskussion med mig själv. Ta promenad eller inte ta promenad.... När man har utmattningssyndrom och är hjärntrött så är ett av problemen att man har svårt att ta sig för vilket jag har jättestora problem med i alla fall när det gäller hemmet och mig själv. Men efter en inre ganska besvärlig diskussion så tog jag ändå den där morgonpromenaden. Syrran berättade i fredags att enligt stressrehab ska man tänka en kvart. Alltså ta en promenad eller träna och stanna upp efter en kvart och andas och känn efter. Orkar jag mer eller ska jag sluta/vända om. Så det var det som vann diskussionen ... Jag behöver bara gå en kvart och det är ingenting. Stannade upp efter en kvart när jag kommit mig iväg och orkade fortsätta en liten stund till. Varje gång jag övervinner hjärntröttheten är en sån vinst och ett steg framåt i mitt välmående. Solen höll sig bakom lite dis men det var varmt och det är så lugnt och skönt att promenera på morgonen så det blev ju bara en vinst för mig 😍👊
 
 
0 kommentarer