Minimalism

Följer ju en grupp på Facebook som heter "Rensa hemma" och jag hade en plan men den har gått i stöpet så måste ändra den något då februari försvann på ett nafs. Men där rekommenderade de en film på Netflix som heter just "Minimalism". Jag har bara sett en liten snutt men ska se hela när andan faller på men en mening som en av killarna i filmen sa var något i stil med att "är man lyckligare med alla saker" och den har jag funderat mycket på. Förut innan jag flyttade till min tvåa så köpte jag saker som jag tyckte var fina utan en tanke på vart den skulle passa. Ofta när jag mådde dåligt eller var nere/ledsen köpte jag mig något men jag mådde ju inte bättre för det. Jag känner mer och mer hur jag vill göra mig av med saker för det är inte dom som gör att jag mår bra utan de tar bara upp plats och ibland känns det faktiskt som jag ska kvävas. Det är väl bättre att ha få saker men som jag blir glad av att se istället för en massa saker som inte bidrar till i stort sett med nått. De gör mig ju inte lyckligare utan det måste jag hitta på annat sätt. Mat och saker är inte viktiga. Människor och händelser/upplevelser är nog något jag hellre vill ha.
 
Ja hörni ibland funderar man alldeles för mycket men det här är ändå bra tankar anser jag.
 
 
Ny plan för rensning 😃
 
Januari: badrummet ✔️
Februari: latmasken tog mig 😎 ✔️
Mars: hallen och dess skåp
April: sovrummet
Maj: köket och alla skåp
Juni: förrådet
Juli: altanen och stora lådan
Augusti: vardagsrummet och skåpen där
 
Nu kan det här ju ändras och byta plats men det är bra att ha en plan 🤣
2 kommentarer
anna

Jag har en vision om att rensa i köket innan jag bygger om men det är ju så mycket som gömmer sig djupt där inne i skåpen! Ibland undrar jag var allt kommer ifrån...

Susanne Haglund

Ja det är ju alldeles galet vad man lyckas spara på sig saker. Min rensningsplan gick i stöpet men rensar bort lite var och varannan dag och det känns så härligt då det blir luftigare i skåpen. Men jaaa saker har man så det både räcker och blir över 😂