Fullmåne

Jag har ju sovit ganska uselt några nätter och insåg i förrgår kväll när jag gick iväg med återvinningen att det faktiskt var fullmåne. Har försökt hitta nått om dålig sömn och fullmåne förut och enligt det jag kunde hitta så hade det ingen speciell påverkan enligt sömnforskare men hur går det då ihop att jag och många andra som jag känner sover så uselt då det är fullmåne? Tydligen då är det gjord nån forskning som visar att vi sover 20 minuter mindre då det är fullmåne. Sömnforskare anser dock att det är myten om det som påverkar. Jo pyttelalla. Jag sover dåligare och det är ett faktum och oftast greppar jag inte vad det beror på förrän efter nån dag
 
Jag sover då otroligt oroligt och snurrar och vaknar vilket jag knappt gjort sen jag fick min cpap för sömnapnen. Den hjälper väldigt mycket och i dagsläget är sömn inte en av mina största problem. Men jag känner verkligen hur det påverkar mig när jag inte får sova så snälla fullmåne sluta störa min sömn!
 
 
 
 
0 kommentarer