Utmattningssyndrom

Utmattning är vad som händer om man aldrig lyssnar på kroppens och hjärnans signaler som säger att nu räcker det. Jag trodde aldrig att jag skulle hamna här för jag jobbade rätt enligt mig och saker som hänt i livet kan man lägga i ryggsäcken och låta bli att fundera över.
 
Ja jag har mått dåligt större delen av mitt liv men aldrig anat hur allt kan påverka en så att det till slut går åt fanders. Å det som är riktigt åt fanders är att det går så galet sakta att återhämta sig. Tycker jag trampar på samma ställe hela tiden. Det är inte dåligt men det är inte bra heller. Idag har jag haft mer energi och varit duktig på att hushålla så att den räckte hela dagen och kvällen men så ser det ju verkligen inte ut alla dagar.  Jag förväntar mig inte att jag ska kunna vara som förut och det är ju bra med tanke på hur jag är idag men jag vill komma längre fram för det är jag helt säker på att jag kan.
 
Utmattning är alldeles för vanligt i dagens samhälle och det är ju helt galet.
 
 
0 kommentarer