Rensa

Håller på rensa i hemmet som vanligt för jag har fortfarande saker som inte behövs. Är med i en grupp på Facebook som man får inspiration av och hade delat upp det på ett rum varje månad för att inte behöva stressa och kunna känna efter om det kan förändras mer. Jag gjorde badrummet nu i januari och det känns rätt så bra där. Sovrummet ska fixas med garderober och annat i februari. I mars är det dags för vardagsrummet och hallen i april. Köket ska ses över i maj sen blir det förrådet i juni och "altanen" i juli.
 
Men i morse låg jag och funderade över de skivor jag skickat med dottern till matberedaren som de lånat, att jag inte fick det att gå ihop och det är ju inte konstigt då hon hade fått helt fel. Jag hittade de som hör till matberedaren och de som dom har är ju till min gamla vevmandolin. När jag ändå var i det köksskåpet såg jag en bakbunke som stått på samma ställe i 1 1/2 år nu och då behövs den knappast då jag använder andra så den åkte ner i en påse till Röda korset. När jag öppnade ett annat skåp såg jag några skålar som jag aldrig använt och när jag skulle ta nått från kryddskåpet insåg jag att även där fanns saker jag inte använder så det blev lite plock i köket. På nått sätt fick jag energi så då rensade jag bland dukar, sängkläder och kuddöverdrag och då åkte en del faktiskt så nu istället för att ha dessa saker i ett och ett halvt skåp får det nu plats i ett.
 
Jag skulle ju vänta men är ändå glad över att jag fick det gjort för det innebär även att det fanns energi och det gillas 👍 Vem vet det kanske försvinner ännu mer då det är dags för både kök och hall där jag nu var idag och grejade. Jag skulle vilja ha som min dotter. Hon har helt otroligt nog tomma hyllor i sina skåp. Det vore väl drömmen 😃
 
 
 
 
0 kommentarer