Semla

Galet sugen på semlor. Har ingen aning om varför. Det finns ju annat som är mycket godare men nopp det är semlor som gäller tydligen. Skulle vilja pröva flera olika sorter men i slutändan tror jag ändå att det är originalet som räknas. Har bara prövat en annan sort och det var prinsessemlan och den var inte så spännande. Den var inte dålig men det blev bara lite för mycket.
 
När jag var liten kommer jag ihåg att mamma åt semlan med mjölk i en tallrik. Själv tar jag nog gärna toppen först och skalar av lite eller ganska mycket av grädden sen hugger jag in. Florsocker och mycket mandelmassa måste det vara. Bullen ska ju helst inte vara torr men är inte så säker på att jag lyckats få tag i den  där perfekta ännu. 😂😂 nu blev jag ännu mer sugen. 
 
Ja det här blev ett inlägg om semlor, ja varför inte då det är väldigt populärt i Sverige. Undrar egentligen om det är lika populärt i hela vårat avlånga land eller begränsat?
 
 
 
0 kommentarer