Vänder fort

Tänk vad ens mående kan vända fort. Har haft en jättebra helg med nästan ingen ångest alls. Mest bara trött då jag varit bland folk. Men nu ikväll blev jag ledsen över nått som egentligen inte har nån betydelse. Men då jag blir ledsen sätter tankar igång och jag funderar över mitt liv och hur mycket kunde varit annorlunda.
 
Vet inte varför men min "första riktiga" pojkvän när jag var ca 15 år poppade upp och jag önskar att det skulle varit ogjort. Varför blev jag inte "kär" i nån snäll kille. Nä istället skulle jag bli tillsammans med nån som slog mig och var elak mot mig. Jag har alltid ansett att eftersom jag startade bråk ibland pga nått så var det mitt eget fel att han tog stryptag på mig eller slog mig. Men nä det är aldrig ok att behandla någon som han gjorde mot mig vilket jag lärt mig på senare är. Tror jag har skrivit nått om detta tidigare i min blogg och det är inget jag tänker på dagligen precis men ibland när jag är ledsen kan det dyka upp saker i mitt liv som varit mindre bra  Jag önskar att min första förälskelse hade varit någon annan för den upplevelsen med honom då jag knappt klarade gymnasiet för jag sov knappt eller då jag hade blåmärken runt halsen av hans händer. Eller då han slog mitt huvud mot en vägg och hotade att knivhugga några killar om jag inte sa att allt var ok då de frågade mm. Allt som hände under våran tid tillsammans hade jag gärna sluppit.  Men jag är glad för det liv jag har nu och det hade kanske inte varit så om jag inte gått den väg jag gjorde. Jag vet inte men det där gör ont att tänka på så jag slipper det helst. Det här är miljoner år sedan och det är ingen idé att fundera på det som varit utan njuta av det liv man har här och nu för det är så långt ifrån det liv jag levde då vilket jag är oerhört glad över. Men det var skönt att skriva av sig för nu kanske jag kan somna utan tankar som snurrar i mitt huvud och tårar som rinner nerför min kind. 
0 kommentarer