Första

Idag var det då dags för första omgången på kursen/utbildningen på vårdcentralen. Mindfulness med inriktning på stress men funkar annars också så klart. Blev stressad så fort jag kom dit för det var nya personer som jag inte känner och då blir det alltid lite laddat. Informationen var bra och jag förstår att det här kan bli jättebra för mig bara jag får in det i min vardag. Vi skulle prata ihop oss och presentera varandra vilket också gjorde mig stressad då pressen på att komma ihåg drog in. Lyckades få med det mesta i alla fall 😊 
 
Vi fick pröva en övning som pågick i 40 minuter och under tiden hann jag bli stressad över att försöka hålla mig vaken samt ignorera smärtan och tänkte att nästa gång ska jag sitta och inte ligga. Jag kunde ha satt mig upp redan då men det tänkte jag inte på. Blev stressad över hur länge övningen var och började analysera hur han ville att jag skulle känna när man skulle fokusera på en kroppsdel. Slappnade inte av alltså men återkom till att lyssna på rösten så det finns hopp för mig ... tror jag 😊
 
Vi fick även pröva på mindful eating och kan inte komma ihåg när jag kände så mycket smak på ett russin sist då jag har blivit värre än en stövare vid matbordet och framförallt då jag är ensam. 
 
Nu har vi i alla fall fått med oss uppgifter som ska göras till nästa gång och även det gjorde mig stressad för det kändes övermäktigt fastän jag vet att det egentligen inte är det.
 
Jag tror att jag är i stort behov av det här 😂😎 Nu gäller det bara att KOMMA IHÅG det varje dag! Jag är glad att jag fått denna chans och det stör mig inte ens att den är över sommaren för nu vill jag komma nån vart. 
 
Känner mig rätt så slut och trött så här efteråt och då kommer en del andra tankar också vilket är jobbigt. 
 
Det får bli en gammal bild igen från ett ställe jag inte är så ofta på men som får mig att må bra. Jag älskar att andas in havslukt som även påminner mig mycket om en plats jag tillbringade som barn och som jag trivdes och var trygg på. Jag vill sluta detta inlägg med att skriva att jag är bra och förtjänar att ha det bra ❤
 
 
 
0 kommentarer