Snart dags

Snart dags för jobb. Har haft en underbar sommar med kasst väder tyvärr. Måendet har varit hyfsat men det är inte så mycket som kunnat stressa mig men nog har det pendlat en hel del. Känns lite gruvsamt att börja jobba eller ibland när jag tänker på det känns det som jag ska kräkas och ibland känns det lite förväntansfullt så det är verkligen blandade känslor. Är lite nyfiken på hur jag ska hantera jobbet och om nattamaskinen kommer göra mig piggare. Nu gör den ju inte underverk men den kanske bidrar till att jag inte är så himla trött hela tiden .... så faktiskt kanske den gör underverk 😊
 
Meditation hjälper mig jättemycket om jag än så länge inte tror att jag får ut det man kan få ut av det men den senaste veckan har jag varit usel på att komma ihåg att göra det och det märks direkt på måendet och tankarna. Nu är det skärpning för ska jag klara av att jobba och då jag vet att vi har galet mycket att göra så måste jag meditera och även ta till det på jobbet så inte stressen tar över. Det är ju mest den inre stressen och pressen på mig själv som ställer till mycket om än mitt kära arbete (läs chef) kan påverka mig. Ja det blir spännande och jag vill verkligen att det ska fungera men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag var nervös. 
 
Blir även aningens nervös hur min onda arm/axel kommer tycka om att börja arbeta igen. Den gjorde ont redan i våras och sen var det lugnt i början av semestern men nu är det riktigt illa. Tror jag måste träna upp styrka så jag förhoppningsvis slipper det onda. Ska göra övningar och använda tens för blodcirkulationen men blir det inte bättre skulle jag kontakta sjukgymnasten igen. 
 
Nu när jobbet sätter igång så sätter även träningen som legat i vila igång. Har ju fått Sandras (å ett bamsetack för det ❤) crosstrainer så den ska banne mig användas! 
 
Lillhjärtat fyllde 5 år i fredags så det firade vi med en familjemiddag ute hos Tomas. Hon fick paket och kärlek och vi fick trerättersmiddag. ... det är inte dåligt firande för en hund 😂😍
 
 
0 kommentarer