I valet och kvalet

Ja hur ska jag göra. Fortsätta på 75% eller pröva heltid??? Jag har fortfarande besvärligt i tummarna för kortisonsprutorna hjälper inte så länge men jag vill inte operera mig heller. Det gör ingen skillnad om jag jobbar 50% eller 75% och det är ju bra fastän jag har lika ont och är rätt så slut på när jag kommer hem. Men jag försöker variera arbetsuppgifterna så att jag inte bara gör samma saker eller för tunga uppgifter för då är det kört.
 
Det blir inte så mycket gjort hemma under veckorna eftersom den orken i tummarna ger jag jobbet och när jag är ledig så blir det inte mycket gjort då heller eftersom det gör ont. Inser att jag får lära mig leva med dessa onda tummar och tänka mig för hela tiden. 
 
Snurrigt och aningens gnälligt. Typ lite "mimimimimi" som en kollega säger då man klagar 😊 Men som jag skrev i början ... jag vet inte hur jag ska göra för det kanske funkar lika "bra" med heltid som 75% och då kan jag ju lika väl jobba heltid men frågan är om det kommer att ställas andra krav på mig så att det blir värre i tummarna än vad det är nu men så kanske det inte blir ... oj så det funderas nu .... 
1 kommentar
Therése

75% ett tag till tycker jag, ta hand om dig ❤

Svar: Ja det blir nog så känns det som
Susen