Beslut

Tänk att ta ett beslut, ett beslut som kanske inte ens sker i verkligheten, kan göra en sömnlös. Det där bytet av lägenheten som jag skrev om igår har det beslutats att alla ska kolla på varandras lägenheter. Men hon har ju ingen altan där bak som jag så gärna vill ha men tänk om den är bra på andra sätt?? Eller om de andra vill och inte jag. Då kommer jag få superdåligt samvete. Att lämna både min fina garderob och underbara altan skapar ångest så jag bara vill grina. Att lämna tryggheten som gården och grannarna ändå gett/ger. De andra kanske inte ens vill byta så vet inte varför jag tänker på det men jag kan ibland inte besluta vilket godis jag ska köpa hur ska jag då kunna ta ett sånt här beslut. Jag har bott i den här lägenheten ca 24 år med undantag på 3 månader då vi hade vattenskada och vi fick bo i en annan lägenhet. 
 
Jag blir alldeles trött av att tänka på allt som måste tänkas på 😩
0 kommentarer