Nu är det inte länge kvar

Som jag längtar efter ett nytt år. Känns ibland som att man alltid skriver så och så kan det ju vara men det är min blogg och mitt mående så stå ut 😎
 
Mitt mående i år har verkligen varit upp och ner och sen i somras har det inte varit så mycket uppåt och jag har svårt för att bara andas och vara. Som idag när jag låg i sängen och försökte vila och jag inte kunde koppla bort ljudet utanför fönstret (trafik på avstånd) som jag i vanliga fall inte ens hör bidrog till en inre stress jag inte ens varit med om. Det blir liksom helt galet. 
 
Jag har inte gillat julen på många många år då det är kopplat till mindre roliga minnen och sedan separationen från ungarnas pappa skapat prestationsångest. Men jag har alltid älskat advent och dess vackra färger och fina ljuskällor överallt. Det här året har jag inte njutit förutom en kväll i kyrkan med julgospel. Jag hade velat sitta och lyssna på julmusik eller vad som helst med en stor kopp med varm choklad, gått ut och ätit, strosa på stan då julklapparna redan varit färdiga (vilket i år inte är en verklighet), känna nån slags inre frid och vara helt utan stress och ångest. Men nej så onödigt att det ska vara så. Jobbet ska vi inte ens prata om då jag bara blir stressad då jag tänker på det. Till vilken nytta? Man gör ju det man hinner men den tanken har inte funkat under hela december och smärtan i skuldran son jag har haft har gjort att sömnen näst intill varit obefintlig. 
 
Nästa år är en helt tom bok som jag måste se till att fylla bladen med händelser som jag vill med både rekreation och roliga händelser och helt sudda ut den inre stressen som påverkar mig negativt. Jag tycker nog jag har lärt mig en del om mig själv men även om människor runt omkring mig och då kan man inte säga att det senaste halvåret har varit helt fruktansvärt för det är alltid bra att lära sig. Måste påminna mig om att man bara har ett liv och att det är skört så man måste göra det bästa av det. Hoppas det funkar och att nästa år bidrar med mycket sol i mitt sinne. 
 
Det bästa med det här året är mitt underbara barnbarn som man bara älskar och skulle bara kunna sitta och titta på 😍 och självklart mina älskade barn.
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer