2017

Jag ser fram emot detta år. Förhoppningsvis kan jag lugna min inre stress och häva min depression. Jag har vissa uppgifter som ska göras under min sjukskrivning fram till slutet av januari. Jag har bestämt att de sista dagarna på det här året ska få gå i total vila utan ett endaste måste men sen kör jag igång. Har gått på högtryck i hjärnan flera månader och nu när julen är över och sjukskrivning heltid blivit ett faktum så pös liksom luften ur mig och jag har varken ork eller energi att tänka eller göra nått. Det är bra då det egentligen innebär att jag "lugnat" ner mig lite. 
 
Jag kommer inte ha några nyårslöften utan bara löften att fortsätta jobba med mig själv. Det är som jag skrivit förut något jag måste göra hela mitt liv men förhoppningsvis blir det lättare och jag blir starkare. Det har gått framåt för idag tycker jag ju faktiskt om mig själv och skäms inte över min känslighet. Det finns människor som tycker att man är svag för att man är känslig. Det är ju faktiskt ganska lustigt för vad är det som säger att man är en bättre människa då man inte är känslosam. Det är kanske tvärtom då känslomänniskan vågar visa mer av sig själv. Ja vem vet vad som är perfekt egentligen. Men samtidigt har jag svårt att förstå människor som inte är känsliga så jag är inte bättre. Vi är faktiskt alla bra hur vi än är huvudsaken att man beter sig och gör bra saker. 
 
Sen att alla inte uppskattar min personlighet är inget jag kan göra något åt. Man kan inte älska alla så jag begär inte att alla ska älska mig heller. 
 
Men som sagt nu ser jag fram emot ännu ett nytt år där min ekonomi förhoppningsvis blir bättre (det här året som många andra år har varit aningens kämpigt), Kaloriräkningen ska upptas från den 2 januari och då gäller det att tänka på vad som stoppas in i gluggen, få ordning i mitt hem så att jag trivs. Pratade med några vänner före jul och det är ju så att ett hem är ju där man får till det hemtrevligt och mysigt inte vart det är. 
 
Det här året har jag både fått och förlorat men det är ok. Livet är upp och ner, bra och dåligt men man måste göra det bästa av det och när jag mår dåligt glömmer jag det så lätt. Nä 2017 ska bli ett riktigt bra år som innehåller både vila, rekreation och händelser som berikar livet och massor med mys med mitt älskade barnbarn ❤ och många, långa promenader med finaste Marre ❤ Jag ska inte ställa så höga krav på mig själv och försöka go with the flow .... fastän det är lite svårt för mig 😎 
0 kommentarer