Fortsatt sjukskriven

Läkaren ringde imorse och det blir fortsatt sjukskrivning och jag får egentligen helst inte göra annat än att se tv, läsa/höra på böcker och promenera då jag är hemma  ... det blir ju lätt ... Eftersom det inte blivit bättre i tummarna blir det kortisonsprutor till veckan och idag har jag fått börja med smärtlindrande tabletter för den övriga smärtan som uppstått så det blir ingen öl på ett tag då jag inte får dricka samtidigt vilket egentligen inte har nån som helst betydelse eftersom jag nästan blivit nykterist ändå. Är inte så förtjust i att äta tabletter så det känns inge vidare men läkaren var väldigt bestämd och lät väldigt allvarlig och hård i telefonen vilket hon även påpekade. Kändes som man kunde sagt "ja mamma"  ☺ Nu får jag i alla fall köra på det så att det blir bättre nån gång. Kollegor och GE slipper mig ett tag till 😎 men ska dit på tisdagmorgon för en hälsocheck som varit inbokad sedan länge och då kanske jag går in och säger hej. 
1 kommentar
Therése

Jag har också hälsocheck på tisdag :)