Vad vill jag i år

Har jag planer eller önskningar detta år förutom att jag vill att nära och kära ska få må bra .... Jo det har jag eller i alla fall önskningar om vad året ska innehålla. 
 
Träna för att må bra och för att få styrka i tex nacke så att jag slipper denna huvudvärk hela tiden
 
Träna för att få en anings tajtare kropp (inte ett dugg tajt nu :o)
 
Äta rätt för att må bra
 
Äta rätt för att förhoppningsvis förlora vikt
 
Hitta hälsosammare alternativ på mat och gotta
 
Tycka om någon av det motsatta könet och då vara omtyckt tillbaks
 
Resa någonstans med min dotter (behöver inte vara någon värstingresa)
 
Lära mig något nytt på jobbet
 
Engagera mig mer i vänner 
 
Kanske resa med syster och vänner som fyller 50 år 
 
Tänka mer positivt (det är roligt att betala räkningar .. då blir det tillslut inte så tråkigt)
 
Våga pröva nått nytt
 
Gå på klassträff (30 år sedan jag gick ut nian ...hmm ..)
 
Fortsätta mitt arbete med mig själv för att stärka mig
 
Analysera mindre
 
Tro på mig själv när det gäller matlagning  (våga krydda)
 
Sluta med drickor på veckan och helst överhuvudtaget  (men det blir nog den svåraste)
 
Luncha med mamma mfl oftare
 
Ha middagsbjudningar för vänner och släkt mer än vad jag har nu ... vilket är alldeles för sällan
 
Promenera minst 4 gånger i veckan 
 
Tänka till både en och två gånger innan jag köper saker (spara pengar, sluta konsumera så mycket)
 
Måla om skänken i köket
 
Gå vidare
 
Börja dammsuga oftare
 
Det finns nog en hel del annat också men det här var några av sakerna som jag hoppas på under detta år och förhoppningsvis efter också.
 
 
0 kommentarer