Min tid

Sovit som en kratta i natt. Hjärnan har snurrat och bilarna har trängts i rondellen men nu har de börjat hitta vägen ut. Nu när barnen sedan ett bra tag flyttat ut och lever sina egna liv så är det ju dags för mig att leva mitt vilket jag gör och även gjort förut såklart  ..  men det är  liksom min alldeles egna tid. Det är nu som jag exempelvis kan vara med den jag tycker om utan att behöva ordna och fixa i hemmet mm till ungarna. Det är nu som jag ska kunna göra allt det man vill göra med sin andra hälft. Det är nu man kan njuta av varandra och av livet på ett annat sätt men nä inte det. Jag har inga stora krav men vill i alla fall erkännas, bli respekterad och känna mig älskad ... men det är  kanske för mycket begärt ... Å tydligen var det så! Men jag är stark och ännu starkare blir jag och jag ska leva och ha det bra för nu är det min tid och jag ska fylla den med precis vad jag själv vill. Det är MIN tid! Vill andra sitta hemma och vara bitter och aldrig se sig själv ... gör det då för det skiter jag i! Det är MIN tid och jag kommer att leva för man har bara ett liv! 
0 kommentarer