Utflykt

Fick ett städryck och har bytt sängkläder och dammsugat soffan och ska nu fortsätta men måste bara berätta om det trevliga inslaget som gjorde att jag pausade. Tomas hörde av sig och frågade om jag och Marre ville hänga med på en uteaktivitet. Hade egentligen inte tid men är glad att jag tog mig tiden för städningen finns ju kvar :-)
 
Han kom och hämtade oss och vi tog en tur till Hamptjärnsstugan där vi promenerade en bit och satte oss på en filt där han serverade limpmackor med ost och skinka och varm choklad. Det var som att åka väldigt många år tillbaks i tiden då man hade sånt gotta med sig när man var barn. Alldeles otroligt gott. Blåbär bjöds det också på och tänk så mycket godare det är att äta det direkt i skogen.
 
Der var härligt som bara den och vädret var med oss. Vilket lugn som infinner sig i kroppen när man gör sånt där. Jag satt och njöt medan han gömde korv som Marre fick leta ... gissa om hon var nöjd! 
 
Ja det var verkligen ett härligt inslag i en annars tråkig städdag där den enda friska luften som skulle insupas möjligtvis skulle vara genom den öppna balkongdörren eller nån kort prommis med Marre. 
 
Det blev super! Synd bara att jag inte tog med en vettig kamera en dag som denna så ni får nöja er med ett ihopplock från mobilen.
 
 
2 kommentarer
Sandra

Att du inte stoppar ner lillkameran i väskan ;) Vi gick ner på ängarna idag med lilleman. Det är ju jättenära! Han sprang som en galning :) Vi måste ta med Marre nån dag :)

Svar: Ja jag måste komma ihåg den! Låter bra .. det ser både jag och Marre fram emot :-)
Susanne

jeanette

sånt är bra för själen :)

Svar: Ja verkligen!
Susanne