Söndagsmiddag med ungarna

Har haft ungarna på söndagsmiddag och det är alltid härligt att ha dem hemma för en stund ... gullungarna. 
 
Jag bjöd på trerätters med getosttoast till förrrätt, thaimat som var lite blek men god (tyckte alla utom Josefin då) till varmrätt och efterrätten var lite blandat. Pudding från Kina i olika smaker (väldigt underlig konsistens), chiapudding (som egentligen är frukost eller mellanmål men ville pröva) med banan, kokosflingor och passionsfrukt och till slut glasspinne eftersom inget av det andra var uppskattat och jag har full förståelse :-)
 
Jag tyckte om både förrrätt och varmrätten. Efterrätten var .... annorlunda :-) Men chaipuddingen ska jag pröva smaksätta med nått och äta igen för det är nyttigt och borde vara bra till mellanmål. Ja det blev en kulig middag där den ena inte gillade det andra och tvärt om men det gör inget för jag fick rå om dem en stund och vi fick oss ett gott skratt åt de underliga efterrätterna som jag valt. Måste köpa nått annat att pröva från Kina affären i Stockholm när jag åker dit igen :-) 
 
 
 
 
0 kommentarer