Halvblind och bitter

Halvblind och bitter ... ja det är jag det. Igår lyckades jag ha sönder min förstoringsspegel som bidrar till att mascara mm sitter där det ska. Jag har dålig syn från början och sen den här underbara ålderssynen som sakta men säkert gjort min syn till nått jag aldrig trott den skulle bli .....  Jag har då de senaste åren behövt en förstoringsspegel för att tillsammans med glasögon kunna se nått och den här som nu är trasig köpte jag i Danmark för några år sedan och den var superbra. Kommer jag att hitta nån lika bra? Kommer jag att kunna gå ut ur lägenheten utan smink i hela ansiktet, håret åt alla håll och glasögonen på sne .... ja det är frågan ...
 
Till råga på allt så är jag bitter för ni vet väl vad det innebär med en trasig spegel?! SJU ÅRS OLYCKA!!! Hur roligt tror ni att det är ... nää inte ett dugg för jag tycker det räcker med olycka nu! Nä halvblind och bitter ... det är jag det ;-)
 
Kuriosa från nätet:
 
Om du är skrockfull vill du förmodligen inte ha sönder en spegel. Som du kanske har hört kan du drabbas av hela sju års olycka. Olycka som t.ex. sjukdomar. Det beror på spegelbilden är din själ, och om spegeln krossas, så krossades även din spegelbild och själ.
 
Att det ska ta just sju år innan olyckan är borta, kommer från romerska riket. Romarna trodde att livet började om vart sjunde år. Sju år var en livscykel. Så om själen krossades tillsammans med spegeln, skulle det alltså ta sju år innan själen återvände. 
 
 
0 kommentarer