Ångest

Ångest är ganska vanligt förekommande hos mig och så har det varit till och från i många år. I vissa perioder får jag det aldrig och i vissa väldigt ofta. Just nu är jag tydligen inne i en period då det är ofta för jag kan vakna och hinner bara vara vaken en stund innan det blir tungt att andas, huvudet värker, läpparna domnar och jag blir illamående. Ibland påverkar det mig så att jag blir spak och ledsen länge och ibland hela dagen och ibland bara under tiden. Väldigt påfrestande och jag hoppas att det går över snart.
 
Inser som jag även gjort många andra gånger hur träning och bra kost påverkar detta för när jag sköter det mår jag så mycket bättre. Börjar därför den här veckan med att poängtera att nu är det dags att skärpa sig och be om ursäkt till de som faktiskt får stå ut med mitt humör då det blir så här. Allt är som sagt inte mitt fel men det är mitt val hur jag agerar och det är inte alltid så bra. Förlåt! 
 
Alla som finns i mitt liv är underbara människor och jag är glad att de finns och vill finnas i min närhet ♥ 
0 kommentarer