Det bara fortsätter ....

Hörde för en stund sedan att min yngsta lillasyster gifte sig igår. Det skulle vara hemligt och bara den närmsta familjen skulle veta nått .. man kan undra vart jag och Jeanette hör .... Jag är verkligen glad för hennes skull att hon har hittat en man som Alexis för han verkar vara en kanonkille. Blir bara så ledsen över den totala brist på familjekänsla som finns på/från pappas sida. Hade jag inte skickat ett sms till min styvmamma på morsdag så är jag inte så säker på att jag skulle fått veta nått på ett bra tag. Kan ju lugnt påstå att migränen som jag har idag knappast blev bättre av denna brist av respekt från pappas sida.

Jag och min syster och våra barn har aldrig varit intressant för pappa vilket han överfört på mina yngre systrar. Ja vi är vuxna och ska kunna ta saker men det gör ont när ens pappa eller hans "nya" familj knappast bryr sig. Det är så lätt att sluta med både det ena och det andra när det gäller oss och frågan är om han slutat med det när det gäller hans andra barn också ....

Det var liksom droppen att höra att bara "närmsta familjen" ..... Det gjorde ont!
2 kommentarer
Annika Lindberg

åh vad man blir ledsen när man läser sånt här...Man förstår inte riktigt hur en pappa kan göra så, även om man får en "ny familj" så är man ju pappa hela livet även för den första kullen barn. Bara så tragiskt :(

jeanette

vad ska man säga....inse fakta,tur vi har vår styv pappa Sven