Blåbär

Än så länge har det inte blivit nån promenad men jag hinner väl för dagen är inte över ännu. Har i alla fall tvättat, fått datorn fixad och blivit bjuden på lunch. Min barndomsvän Agneta kom förbi med blåbär som jag skulle få köpa av henne till ett himla bra pris (måste förresten sätta in pengar på hennes konto kom jag på nu .. snabba, snabba). Ska nog inte berätta vad jag hörde att de kostade på blocket för en stund sedan för då kanske hon kräver mig på mer betalt :o)

Lite irriterande är det ändå att min rädsla för ormar och björnar ska hindra mig från att vara ute i skog och mark ... måste kanske öva på det där .. kanske. Hur som helst så vet jag vad jag gör resten av dagen och det är att rensa bären vilket är helt ok då jag vet att det kommer att finnas blåbär i frysen i vinter. Vilken lycka!

Tack Anki, hoppas du förstår hur mycket det var värt, kram! 


P.s Du vet att jag gärna köper mer bär om du får över ...
0 kommentarer