Söndag

Är lite trött idag efter en trevlig kväll ute på stan med bra musik och trevligt sällskap :) Det var väl inte som förra året då det var Whitesnake och fantastiskt vackert väder och helt igenom en underbar kväll på alla sätt och vis. Men det var en lyckad kväll ändå för NR och Europe är ju faktiskt kanoners  :) eller så är det bara för att stämningen bland folket på en sån här kväll är så härlig .. trots det kalla vädret ..

Har skrivit förut om det här men måste få säga det igen: Tonårstjejer har det verkligen inte lätt! De kan så lätt hugga varandra i ryggen och vara dramatiska till tusan. Hoppas min dotter träffar många trevliga kompisar i sommar och när hon börjar gymnasiet till hösten .. Alldeles för mycket drama med tjejerna i klassen. Det är fina tjejer men de ska alltid hugga nån i ryggen ... Försök vara vänner och ställa upp för varandra i stället för att bråka och tjafsa om egentligen ingenting! Be om ursäkt och gå vidare man behöver väl för tusan inte säga upp bekantakapen för att man har bråkat ... Å kom ihåg att det är oftast inte bara ens fel att två träter .. Rillefrille är i alla fall en riktigt bra kompis till min dotter och ställer upp för henne i vått och torrt och det borde finnas fler som han. Han ska tyvärr resa bort en hel månad och det är nog inte lätt för min gumma men jag hoppas att han kommer ha en trevlig resa men att han är försiktig!! .. Vi får hoppas att han tar med sig lite värme då han kommer hem igen för här är det ju inte speciellt varmt ...

Syskon bråkar men finns oftast där för varandra då det verkligen behövs och det glädjer mig otroligt mycket. Vill poängtera att jag har två underbara barn som jag är väldigt stolt över!! Älskar er trollungar .. som faktiskt inte är ungar längre utan små vuxna :)

2 kommentarer
josefin

Han är så söt så:)

Annika Lindberg

Nej, inte har de det lätt minsann. Skönt att hon har en som är en riktigt bra kompis i alla fall. Som jag sagt tidigare så tror jag tjejer är lite mer dramatiska i det där med att säga upp bekantskapen och så, lite hårdare ord och lite mer skitsnack. Undra hur man var själv egentligen??? Däremot nåt som jag uppskattar med min son är att de pratar ju mycket mer om sånt här än vad man gjorde själv med sina föräldrar, i alla fall jag. Min son kan berätta de mest otroliga saker som JAG aldrig skulle ha yppat för min morsa i alla fall, och det är skönt!